Jumaat, Mei 06, 2011

sahabat baru

salam , rasa nak kongsikan pengalaman terindah saya kepada all mummy's out there..saya mempunyai seorang baby lelaki yang kini telah berusia 7 bulan, sangat comel dan manja,masih lagi menikmati susu ibu secara xklusif dari mamanya..alhamdulillah..adeeb amrullah namanya..

sejak bertemu dengan sahabat baru ni..kehidupan menjadi lebih mudah,kemana-mana akan saya bawa bersama sahabat saya ni..saya diperkenalkan sahabat saya ni dengan rakan sekerja tentang kebaikannya..saya cuma mengenalinya..setelah 2 bulan bersamanya kini saya yakin dia adalah sahabat terbaik yang perlu sentiasa saya dampingi..dengan adanya dia, adeeb tidak lagi alergik pada kulitnya..kulit adeeb sebelum ni mudah melepuh dan melecet sampai kemerah-merahan di celah2 pelipat dan dadanya..kesian sangat mesti menangis kalau terkena air..dia boleh menangis dari pukul 2ptg sampai pukul 5ptg tak berhenti menahan kesakitan..sedihnya hati ni sebagai seorang ibu tak dapat menenangkan anaknya yang sedang kesakitan..setelah bersama sahabat baru ku ini, kulit adeeb tidak lagi melecet..sentiasa tersenyum gembira seperti sekarang
adeeb juga alah pada susu formula..aku pernah cuba beri dia susu formula,lepas beberapa minit mulut dia akan keluar ruam-ruam merah..dia akan batuk-batuk dan selepas itu akan memuntahkan semula semua susu yang diminumnya..aku tidak menyangka sampai begitu sensatifnya perut anakku pada waktu itu,aku kekurangan stok susu dan terpaksa mencuba untuk campur susu formula..aku terpaksa tidak menghadirkan diri berkursus disebabkan susu tidak mencukupi untuk bekalan selama seminggu ketiadaan aku nanti..tapi kini,setelah bertemu sahabat baru ku ini, bekalan susu semakin banyak,pengeluaran susu juga bertambah.susu juga bertambah pekat berbanding sebelum ni,nampak lebih berkrim dan berzat..hasilnya anak aku bertambah aktif dan ceria jer selalu..selain tu,saya ni jenis yang tak berpantang dalam pengambilan makanan harian terutama sekali bab minuman berais ni,orang kata ibu yang menyusukan anak ni kena lah berpantang bab makan ni takut effect kat kesihatan anak.adeeb dulu selalu jer selsema hehehe sorry la adeeb...tapi sekarang dah x selsema lagi dah walaupun saya minum ais hehehe bestnya...

inilah sahabat sejati ku itu,yang sentiasa berdampingan dengan aku ke mana saja aku pergi, dia cukup membantu kehidupanku,seharian penat bekerja dan menguruskan 2 orang anak lelaki yang comel cukup mencabar..vitamin shaklee telah memberikan saya tenaga dan semangat dalam menguruskan rumahtangga dengan lebih sempurna.


ShakleeTrialPack.com sering muncul di majalah Pa&Ma hasil sokongan pengguna setianya. Selain khidmat sokongan yang begitu memuaskan, kami juga menjanjikan hadiah agar lebih nilai kepada wang anda. Lawati ShakleeTrialPack.com hari ini atau hubungi terus Mommy Lyna (pengasas) di talian 012-2811136.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan